Dokument Agenda 21 byl přijat na summitu OSN v Rio de Janeiro v roce 1992. Jedná se o globální strategický a akční plán světového společenství, který stanovuje konkrétní kroky směrem u udržitelnému rozvoji.
Všichni aktivní občané mohou hlasovat v anketě Zdravého města - Desatero problémů města 2017, a to vyplněním a odevzdáním anketního lístku v příloze této zprávy nebo v zářijovém Boleslavanu. Anketa navazuje na určený sumář problémů města z Fóra Zdravého města MB letos v květnu, kdy se u devíti tematických stolů určilo 13 problémů. Anketa formou hlasovacích lístků ověří, do jaké míry se veřejnost, která neměla možnost zasednout na Fóru Zdravého města, ztotožňuje s obsahem definovaných problémů.
Každý z hlasujících má možnost dvou hlasů. Buď označí dva z již vybraných problémů, nebo označí jeden problém ze seznamu a navíc připíše vlastní návrh problému města. Vystřižený a řádně vyplněný hlasovací lístek můžete odevzdat nejpozději do 30. září na podatelnu magistrátu v budově na Komenského náměstí 61.
Zájemci mohou hlasovat i elektronicky v anketě, která souběžně probíhá na webu www.zmmb.cz.
Anketní lístek je v příloze zprávy.
Tisková zpráva převzata z www.mb-net.cz (autor Pavel Šubrt)
Vzhled nových staveb ve městě, jejich architektura ve vazbě na historii, současnost a budoucnost. S kvalitou života v našem městě podle mého názoru souvisí i jeho vzhled, prostředí, ve kterém obyvatelé žijí. Důležitou roli hraje architektura, vzhled nových staveb a její filozofie ve vazbě na historii, současnost a budoucnost. Minulost nezměníme, pouze ji vylepšíme, zachováme, ale pro současnost a hlavně budoucnost není veřejnosti známý architektonický názor, filozofie, jak má město vypadat a jaké mají mít nové stavby charakter, aby se zachovala historie a ní navazovala budoucnost. Snad jediné co podle mého názoru bude v budoucnu dobře hodnoceno je Staroměstské náměstí, areál Na Karmeli*/ a všechny akce ŠkodaAuto (Muzeum včetně bývalé hlavní budovy, Zákaznické centrum a ostatní budovy související s výrobou automobilů s podtržením její historie včetně Vývojového centra) i letecké muzeum a některé další budovy. Například stavby u kruhák - ulice na Radouči, či modernizace, přestavba bývalých kasáren nám podle mého názoru budou v budoucnu dělat svým vzhledem ostudu. Přístavba na střeše bývalých kasárnách, je „hrůza“, která určitě znehodnotila budovu. „Vnukům vysvětlím – budovu opravili a na střeše nechali sušárnu obuvi po Sovětské armádě“. Pro mnohé nové stavby či jejich modernizaci platí přísloví: každý pes jiná ves. Nebo brčálově zelená fasáda vedle červené a těch barev střech, některým plotům v rozích chybí už jenom strážní věže a podobně. Existuje Architektonická rada města (?). Jaké jsou její kompetence? Za co odpovídá? Co ovlivňuje? S kvalitou života ve městě souvisí i prostředí, ve kterém občané žijí. Dá se bez nadsázky tvrdit, že za příjemné prostředí ve městě jsou rukou nedílnou odpovědní architekti spolu s projektanty. Občané by měli znát, kam se bude v tomto směru město v budoucnu ubírat, mělo by být známé, jak má město vypadat, jakou filozofií se bude pro budoucnost prezentovat a k tomu by se občanská veřejnost v diskusi měla vyjádřit. Úřad, který stavby povoluje asi schválí všechno. A ten by se tím měl především řídit a vyžadovat plnění „určitých“ stanovených parametrů staveb. K Desateru problémů 2017: Více obyvatele rozlobí nerovný povrch opravené ulice Na Radouči, než bod„ Mateřské školy – neprofesionální jednání učitelek“. Nekvalitní opravy souvisí s kvalitou života ve městě, ty negativně ovlivňují vztah obyvatel k veřejnému majetku a nepřímo obyvatele navádí k nepořádku. */ poznámka: díky aktivitám pánů S. Kvaizara a J. Čupíka, kteří oslovili s tímto místem tehdejšího člena představenstva Dr. Schustera, by Na Karmeli nebylo nic a vysoká škola by byla postavená vedle 8. brány ŠkodaAuto. Areál s jejich přispěním byl slavnostně otevřen v září 2007. To je můj názor. Rudolf Hajný,